vrijdag 20 november 2015

Werkt het nou echt?



De grootste scepticus als het gaat om (de werking van) Sensi-therapie ben ik misschien zelf wel. Ik ben een redelijk pragmatisch mens, ik hou van concrete zaken en spiritualiteit is prima, zolang je maar met beide benen op de grond blijft staan.

Bij alle proefpersonen die tot nu toe zijn langs geweest, vermeld ik mijn eigen scepsis ook geregeld: "Ik weet niet hoe het werkt, ik weet niet of het werkt. Maar dat hoor ik graag van jou." 
Vandaag kreeg ik een reactie van één van mijn proefpersonen. Zij schreef:
"Ik weet niet of het door de druppels komt of door jouw drukpuntmassage maar de melkallergie is duidelijk minder. En het lijkt wel of ik meer bij mezelf blijf, mijn gedachten zijn niet meer zo druk en chaotisch, en ik voel me veel minder onzeker over mezelf."
Zij had, naast de drukpuntmassage, ook een remedie uitgemeten gekregen. 
Remedies versnellen het proces en geven inzicht in een probleem. In de periode dat je de remedies gebruikt werk je dus aan de klacht en aan het onderliggende thema van de klacht.
Nu kwam zij niet met de klacht "koemelkallergie", maar het is toch mooi meegenomen dat dat ook meteen wordt aangepakt. Tenslotte is elke allergie een seintje van je lichaam dat er iets niet helemaal goed gaat.

Als je een allergie hebt voor bepaalde voedingsproducten komt dit vaak doordat jijzelf een normale energiedoorstroming blokkeert. Je bruist van samengebalde energieën. Je bent een vat vol creativiteitsdrang en natuurlijke daadkracht. Maar je voelt je zo gebonden, je kan niet, je voelt je beknot. Allergisch aan een voluit-leven van jezelf! *
Het is interessant te kijken voor welk product je allergisch bent; dit geeft veel aanvullende informatie over het onderliggende thema.

Een andere proefpersoon vertelde na de behandeling over de thema's die ter sprake kwamen:
"Bij het eerste wat je zei dacht ik nog: 'dat weet ze door het gesprek wat we net gehad hebben'. Bij het tweede wat je zei dacht ik dat ook nog. Bij het derde wat je zei, begon ik te twijfelen en bij het vierde dacht ik: 'Ja, maar dit kan ze allemaal niet weten!'"
Ik vertelde haar dat ik het ook helemaal niet weet! Bepaalde drukpunten corresponderen nu eenmaal met bepaalde thema's, net zoals fysieke klachten of allergieën dat doen. Door te drukken op de pijnpunten, door te praten over de emotie die daarachter zit, door te praten over de thema's verbonden aan bepaalde fysieke klachten, wordt het probleem op meerdere niveaus aangekaart en weggewerkt.

Blijkbaar werkt dat. En toch blijf ik (voorlopig) de grootste scepticus. Dus blijf mij alsjeblieft je feed-back geven, ook als je denkt dat de behandeling niet heeft gewerkt! En blijf mij vooral ook verbazen met je ervaringen na de behandeling! 


* Bron: De sleutel tot zelf-Bevrijding - Christiane Beerlandt - ISBN 907584932X


Geen opmerkingen:

Een reactie posten