maandag 14 maart 2016

Hoogsensitiviteit


4 opmerkingen:

  1. Bedankt ! Veel informatie waar ik wat mee kan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nu na mijn scheiding tot inzicht gekomen hoe ik eigenlijk in het leven heb gestaan.
    Na het lezen van jouw artikel heb ik zoveel herkenbare punten zien staan....idd te lang doorgaan in een leven van zorgzaamheid,wegcijferen,perfectionistisch willen zijn en ook bang om fouten te maken en ook heel erg gevoelig voor de negativiteit van anderen en dat moeilijk van mij af kunnen zetten.Door ook geen nee te kunnen zeggen ook mijn grenzen nooit gekend en aan kunnen geven.
    Ik ben nu volop bezig met het bewuster te gaan worden met mijn emoties en ben dan regelmatig aan de wandel in de natuur en duik ook het zwembad in om alle stress van mij af te zwemmen....kortom ik heb geleerd om in mijzelf te gaan investeren om zo sterker in het leven te staan en wellicht in de toekomst een relatie te kunnen aangaan wat gebaseerd is op rust en harmonie want daar heb je als HSPer veel behoefte aan.
    Aan jouw artikel heb ik veel nuttige informatie gehad en zal mij zeker op weg gaan helpen in de toekomst.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Edwin,
      Wat goed dat je zelf al tot zoveel inzichten bent gekomen én dit eigenhandig hebt omgezet naar dingen die goed voor je zijn! Fijn om te horen dat mijn artikel daar ook een klein beetje aan kan bijdragen. Maar bovenal is het fijn om te horen dat er HSP'ers zijn die dit soort dingen al doen! Die kiezen voor zichzelf, investeren in zichzelf en zo op een veel fijnere en kalmere manier in het leven kunnen staan. Hun eigen plek innemend in deze maatschappij. Goed bezig! Dank je wel voor het delen hiervan!
      Jessica

      Verwijderen