donderdag 17 december 2015

Holistic Pulsing


Vandaag tijdens de opleidingsdag met Holistic Pulsing aan de slag geweest. Wat een prachtige, fijne, zachte techniek!



Zachtheid
Wiegen, strekken
Geborgenheid, troost, veiligheid
Ruimte geven en vervolgens
Loslaten


Persoonlijke ervaring
Zeker na de (vaak pijnlijke) drukpuntmassage is het heerlijk om ritmisch gewiegd te worden. Ook op deze wiegende, ritmische manier, worden drukpunten en andere plekken gemasseerd, maar op een zachte manier. Je voelt je geborgen en veilig. In alle zachtheid mag je dingen los gaan laten, en totaal ontspannen en met een volledig kalme geest kom je terug uit de behandeling.
Ik heb het als een waar cadeautje ervaren. Ik, als rasechte HSP'er, was vaak streng en kritisch naar mezelf. Ik heb geleerd om hard te zijn. Maar ik heb de afgelopen weken ervaren dat ik ook zacht mag zijn, vriendelijk naar mezelf, met compassie. En deze techniek maakt dat leerproces compleet. 



Wiegen
Ritmische pulsen
Vloeiend wordt voelbaar
Volledige overgave aan beweging
Sereniteit


Holistic Pulsing
De techniek bestaat uit het ritmisch heen en weer bewegen van het lichaam. Wiegen geeft geborgenheid, troost en veiligheid, wat maakt dat er ruimte ontstaat waarin je los kunt laten. Zodoende kan het meer voelbaar worden wat er in je leeft. Het pulsen nodigt je uit om hier alle ruimte aan te geven, zowel aan prettige als ook aan minder prettige gewaarwordingen. Holistic Pulsing laat je ervaren dat je via vriendelijkheid en zachtheid kunt genezen in plaats van er hard voor te moeten werken. Het continue ritme van het pulsen kan leiden tot een diepe meditatieve staat, kalmering van het zenuwstelsel en het stimuleert het loslaten van gifstoffen uit het lichaam.


Holistic Pulsing kan ondersteunend zijn bij:
  • Onthaasten
  • Vermoeidheid, stress en spanning
  • Lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, rugpijn en spierpijn
  • Wanneer je wilt leren genieten van je lichaam
  • Wanneer je altijd maar denkt en niet meer kunt voelen
  • Wanneer je via je lichaam inzicht wilt krijgen in je psyche of een thema wilt uitwerken
  • Verwerking van intense momenten in je leven
  • Het volgen van een vastenkuur
  • Wanneer je veel geeft en er naar verlangt om ook eens te mogen ontvangen

Je bent altijd welkom om het een keer te komen ervaren! Tijdens mijn opleiding heb ik veel mensen nodig op wie ik het geleerde mag 'oefenen'. Wil je daar meer over weten, kijk dan hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten